Wednesday, 13 July 2011

Dingin...

Fiona merenung kaku hp nya...Setitik, dua titik, air matanya mula berderai...jatuh menuruni pipinya... Dingin... Itu yang amat dirasakannya... Kesuramannya jelas terasa... Btol ke...? Fiona x dapat terima semua ni.. Kemana hilangnya kegembiraan dahulu? Kemana perginya keceriaan yg sebelum-sebelum ini? Betul ke sudah hilang semuanya? Semua yang dipertahankan selama ini...? Kemana perginya ikrar-ikrar dan janji-janji yg pernah dilafazkan suatu masa dahulu...? Fiona menutup matanya rapat-rapat dan menarik nafasnya dalam-dalam...Perlahan air matanya gugur lagi...

"U da smakin sombong dgn i...klu boleh u mcm dah xnak lgsg i contact2 dgn u...i dpt rasekan kedinginan  u..sgt2... 1 hari i akan pergi trus dr hidup u utk selama2nya... tp bukan skrg, sbb i masih x berputus asa pd pegangan i..i tau u da troskan hdup u dgn baik skrg ni...tp i masih blom dpt troskan hidup i lg...i masih dibayangi dgn byg2 u!"

Itu sms yg dihantarnya kepada Jason. Sungguh! Fiona amat2 kecewa dgn semua yg blaku...I tried it again and again, and everytime I tried it, it did broke my heart into pieces...n DAMN u for that!  Fiona sedar, segala tindak-tanduknya hanyalah akan melukakan dirinya sdri..tetapi entah mengapa, tak tahu dimana kebodohannya, dia x pernah berputus asa mahupun jemu mencuba terhadap Jason.


Tiitt..Tiittt...


Hp nya berbunyi menandakan sms masuk. Fiona merenung skrin hp ny. Dari Jason!


"Jangan buat saya sedih n mula berfikir mcm2..."

Fiona tau, jauh,jauh, jauh dan jauuuuhhh di dlm hati Jason, Jason masih menyayanginya... Btol ke? Sekadar nak sedapkan prasaan sdri...

"Maaf, sy x bniat nk buat awk sedih..atau nk buat awk fikir mcm2...sy x bniat nk mengganggu ketenteraman awk... cuma sy x dpt cari jln mcm mane nk mlupekan awk & sgla kngn kita...sy x dpt cr jln kluar utk troskan hdup sy mcm awk..."

...Dan Fiona terus hanyut di dalam perasaannya sampai lah dia tertidur....


1 comment:

  1. kat mana ye saya bole dapatkan novel ini? :">

    ReplyDelete